Her er oversikten over de ulike modulene i vår kampanjemodul. Modulene er delt inn i fire hovedkategorier: Audience, Assets, Decisions og Actions.
Audience – hvem man snakker til
Contacts – Denne modulen brukes når man vet noe om kontaktene som skal benyttes i en kampanje på forhånd. Benyttes om man vet f.eks. telefonnummeret eller en e-post adresse til sine kontakter.
New entries – Denne modulen brukes når man ikke kjenner kontaktene som skal benyttes i en kampanje på forhånd, f. eks. benyttes denne ved påmelding til nyhetsbrev via et skjema på din hjemmeside.
Assets – i hvilke kanaler man snakker med kunden
Email – Nyhetsbrev i HTML format basert på maler som er i tråd med den grafiske profilen til firmaet.
Landing page – En personlig webside kan benyttes til mengdetekst for epost, som les mer sider tilhørende et nyhetsbrev. Form og farge kan være personlig basert på demografiske data som er lagret på kontakten.
Open page – Skjema som ikke har personknytting. Egner seg for skjemaer som skal leve på et nettsted der man ikke vet hvem som kommer til å poste skjemaet.
SMS – en rask måte å sende meldinger som den del av en kampanje. Kan også inneholde linker til personlige websider / skjema for innhenting av data.
Incoming SMS – Benyttes for knytte til seg nye kontakter ved bruk av et nøkkelord som sendes til telefonnummeret 2012. Kodeordene må bestilles direkte av Isave AS på support@isave.no
Print – Benyttes for å produsere personlige trykksaker som en del av en kampanje. Trykksaken kan inneholde QR koder eller personlige weblinker som peker til en personlig webside.
Decisions – valg kunden gjør i løpet av kampanjen
Form – Benyttes for skjemaer for innhenting av ytterligere kontaktdata, spørreundersøkelser, påmeldinger til event etc. Modulen har to utganger (har / har ikke svart) som man kan sette ulike handlinger på.
Clicked in email – Benyttes om man vil at en handling skal følge et klikk i et spesifikt nyhetsbrev.
Contact match – Benyttes om man vil at en handling kun skal følge om en kontakt har lagret en spesifikk verdi på et demografisk felt som interesse ol.
List membership – Benyttes om man vil at en handling utføres på kontakter som er knyttet til en spesifikk liste. Modulen har to utganger (ligger / ligger ikke på liste) som man kan sette ulike handliger på.
Advanced filter – benyttes når de enkle filtrene ikke strekker til. Det er mulig å lage filter basert på følgende kontaktparametre: Contact data, Opened newsletters, Link in Campaign, DataList, Bounce og Lead Score. De ulike parameterne kan kombineres med følgende treff/ikke treff: Is, Is Not, Greater Than, Less Than, Contains, Not Contains, Has Value eller Has No Value.
Visited page – benyttes til å sette en handling basert på om kontakten har besøkt en side eller ikke.
Actions – hvordan man snakker med kontakten
Add to list – Legg kontakter til en liste
Wait – utsett en aktivitet i minutter, dager eller vent til en bestemt dato. Valget dager har også en innstilling til å hoppe over helger. Når man velger dager eller bestemt dato kan man også angi klokkeslett på døgnet.
Remove from list – Fjerner kontakter fra en liste. Modulen har også en egen innstilling for å tømme en liste for alle kontakter.
Update contact – modul for å oppdatere et eksisterende kontaktfelt med en egendefinert verdi eller dato når aktiviteten ble gjennomført.
Order Print – Velg et mal-basert dokumentet som skal sendes til et trykkeri. Velg bland leverandører som er registret på firmaet og velg om dokumenter skal sendes umiddelbart eller samles opp daglig og sendes på et gitt tidspunkt.
Split test – lar deg sette opp flere alternative e-poster i en kampanje og den som får flest klikk eller åpninger blir det vinnende nyhetsbrevet. Du må definere et antall utsendelser som skal være grunnlaget for hvilket brev som skal vinne.
Personal links – skaper personlige linker til personlig websider som kan benyttes til innhenting av data i form av et skjema. Linkene bygges dynamisk basert på en eller flere felter i kontakt-databasen. Linkene kan også passordbeskyttes ved at brukeren må oppgi verdien i et av feltene som er lagret på kontakten (f.eks. verdien i feltet postnummer).
Repeat – brukes når en aktivitet skal gjentas flere ganger. Du kan velge mellom gjenta hver dag, uke eller måned. Du kan også spesifisere et gitt tidspunkt som aktiviteten skal gjentas på.
Alert – brukes for å sende et varsel til en e-post adresse eller mobilnummer (sms). Man bestemmer selv innholdet i meldingen ved hjelp av vanlig tekst og innholdet i spekefelter på kontakten og om den skal sende på e-post eller sms. Modulen er ment for å gi fortløpende beskjeder til kampanjeansvarlig om aktiviteter på kampanjen.
API in – Brukes for å trigge actions i isave.DIALOG via våre API metoder. Se egne API forklaringer her.
API out – Brukes for å trigge actions i eksterne systemer via våre API metoder. Se egne API forklaringer her.
Reports – brukes for å rapportere nye kontakter som legges til en kampanje. Rapporten sendes med e-post til på et brukerdefinert tidspunkt.
Leave A Comment?