At en kontakt havner i opt out i isave.DIALOG vil si at kontakten enten selv har meldt seg av listen/listene ved å klikke på avmeldingslenken i et mottatt nyhetsbrev, eller en kontakt kan havne i opt out på grunn av hard bounce tre ganger. Dette betyr at epostene ikke kommer frem til kontakten på grunn av feil. Les om bounce.
Opt out liste
1. Gå inn på isave.CONTACTS.
2. Gå inn i en tilfeldig mappe (Det er samme hvilken mappe da opt out-listen er felles for alle kontaktlister).
3. Klikk på opt out listen i bunn.
4. På hver kontakt finnes et søppelkasse-symbol. Trykker man på denne slettes kontakten fra opt-out listen og kontakten vil begynne å få epost utsendelser igjen. Dette kan for eksempel gjøres når en kontakt ved en feil har havnet i opt out listen.
Håndtere opt out på kontaktnivå
1. Gå inn på isave.CONTACTS.
2. Gå inn på riktig kontakt.
3. På en kontakt kan man manuelt sette kontakten til opt out på alle lister eller til en eller flere utvalgte lister.
4. På samme sted vil det automatisk bli satt til opt out dersom kontakten melder seg av en liste, og man kan på samme måte endre denne manuelt til å igjen være opt-inn slik at kontakten igjen vil motta utsendelser. Dette kan for eksempel gjøres når en kontakt ved en feil har havnet i opt out listen.
Opt out lenker i nyhetsbrev
I alle markedsrelaterte utsendelser er det etter markedsføringsloven §15 påbudt med avmeldingslenke.
I Isave har vi to varianter av avmeldinger som kan legges på i malen:
Opt out = Kontakten meldes av listen for det aktuelle nyhetsbrevet
I koden legges: ##Unsubscribe##
Opt out all = Kontakten meldes av alle lister på ditt firma
I koden legges: ##Unsubscribe all##
Har du spørsmål rundt opt outs, ta kontakt med oss i Isave AS, så hjelper vi deg gjerne!
Relaterte lenker:
Bounce
Hvordan bygge kontaktlister i isave.DIALOG
Regler innen epost- og SMS markedsføring
Variabler for maler og moduler
Leave A Comment?